Terug op de route van Donau naar Macedonie - Reisverslag uit Vranje, Servië van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu Terug op de route van Donau naar Macedonie - Reisverslag uit Vranje, Servië van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu

Terug op de route van Donau naar Macedonie

Door: Giri

Blijf op de hoogte en volg Giri

28 Augustus 2011 | Servië, Vranje

Op 11 augustus kom ik weer terug bij Donau waar ik ontvangen wordt bij de Zeilschool in Golubac. Heerlijk om zo dicht bij de natuur te leven en dat is nog steeds mogelijk in Servie.

Ik neem de draad weer op langs de Donau en dat valt niet mee. Er is maar een weg en daar komt alles overheen, voetpad en snelweg tegelijkertijd. Maar ik kan regelmatig ontsnappen door de oude binnenwegen op te zoeken - is wel meer klimwerk - maar heerlijk rustig met hier en daar landarbeiders onderweg.

Wat het hoogtepunt zou worden blijkt een hele uitdaging. Een drukke weg en op de mooiste gedeelte hebben ze tunnels aangelegd - meer dan 400 m lang waar nauwelijks 2 auto's tegelijk door kunnen. Ik besluit daarom ook de bus te nemen. Op het strand van Tekija kom ik meer vrijbuiters tegen; een duits koppel is 5 maanden onderweg naar Istanbul op de fiets en een fransman met een zelfgebouwde kano vanaf Parijs naar de Zwarte Zee. Onderweg krijg ik regelmatig uitnodigingen van mensen die me twee dagen geleden al elders opgemerkt hadden. Ik kom in kleine dorpjes waar alle problemen in en om de kroeg opgelost worden - er wordt altijd weer een plekje voor mijn tent gevonden.

Ik verblijf een aantal dagen in Babin Zug en beklim de Midzor (2169m)- zie video. Ik krijg hier ook een uitnodiging van Dahijela en Kabir om naar Pirot te komen. We kamperen in de natuur met vrienden en onderweg naar Zvonce Banja en waterbronnen die je moeilijk alleen vinden zou.

Na 2 dagen weer afscheid nemen en op weg naar Vlasina Lake. Onder weg kom ik Marjan tegen die in bergen woont en ik mag daar een paar dagen doorbrengen. Hij is een oudmedewerker van de VN en heeft veel van de wereld gezien.

Ben nu in Vranje een wat grotere plaats - de laatste in Servie - waar ik uiteindelijk een werkend computer tegenkom om mijn mobiel weer in de lucht te krijgen - de telefoonkosten zijn hier aanzienlijk hoger dan elders...

Verder heb ik nog een probleem het land uit te komen omdat ik het land via een niet-officiele weg binnegekomen ben.

Hartelijk dank voor alle ondersteuende reactie's van velen. Helaas kan ik ze niet persoonlijk bedanken omdat ik niet alle email-adressen heb.

Ben inmiddels de grens over en zit nu in Macedonie. Geen noemenswaardige problemen aan de grens gehad. Heb goede engelen ook in Macedonie, ben uitstekend geholpen met vinden van een plaatsje voor mijn tent: naast een openlucht thermaal bad met onbeperkte opening tijden... genieten van een sterrenhemel vanuit een warm badin de vrije natuur...

Lieve groet Giri

  • 28 Augustus 2011 - 15:37

    Fietje:

    Met de muziek,op de achtergrond,
    van de Donau,maak ik je mail open.
    Giri,al ben je ver weg,
    de kracht die je nu in je hebt,voel ik zo
    sterk.
    En de niet officiele weg,kom je ook ,
    OVERHEEN.
    we hebben voor meer macht gestaan.
    en zo is het .Iederen dag is er een,
    er is er maar een FIETJE,

  • 30 Augustus 2011 - 04:35

    Yasmin Verschure:

    Hoi Maatje. Nou dat heb je weer geweldig geflikt hoor. Respect! je groeit in alle opzichten... Nu ben je in Macedonië - dat kan niet anders en natuurlijk ben je de grens overgekomen. Je bent inmiddels grenzeloos! De video doet me sterk denken aan het uitzicht wat ik had in Selci/Salina. Mooi!!!
    Geniet met volle teugen van het ONDERweg ZIJN...

  • 03 September 2011 - 08:09

    Kees Van Amersvoort:

    Hoi Giri,

    Ik sprak Yasmin gisteren nog even en zij gaf me een korte samenvatting van de afgelopen weken. Diep respect :-). Ik wens je een voorspoedige voortzetting van je reis toe.

    Hartegroet, Kees

  • 03 September 2011 - 12:02

    Lennie:

    Lieve Giri,
    Iedere keer weer fijn om over je avonturen te lezen. Ik heb diep respect voor je moed en doorzettingsvermogen.
    Liefs van Lennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Giri

Mijn Voettocht naar Jerusalem of te wel: van Emmaus naar Emmaus 2 korte films op YouTube : Pelgrimstocht Jerusalem deel1: http://youtu.be/zq6kUH8ZHBc van huis naar Athos Pelgrimstocht Jerusalem deel2: http://youtu.be/BjKJkgVLZlc Vanaf Athos naar Jerusalem.

Actief sinds 02 Maart 2011
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 75093

Voorgaande reizen:

17 Juni 2013 - 02 September 2013

Pelgrimsreis van Vézelay naar Assisi

22 Maart 2011 - 03 November 2011

Pelgrimsreis naar Jerusalem

Landen bezocht: