Macedonie - Reisverslag uit Strumica, Macedonië van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu Macedonie - Reisverslag uit Strumica, Macedonië van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu

Macedonie

Door: Giri

Blijf op de hoogte en volg Giri

09 September 2011 | Macedonië, Strumica

De reis door Macedonie is een reis van ontvangen en ontvangen...
Het is relatief klein land - ik moet eerst naar de grote stad om geld te wisselen en wegenkaart van Macedonie te krijgen en mogelijk meer info te verkrijgen. Kumanovo ligt een hele andere kant op dan ik wil lopen - dus maar liften en daarna terug op de route. In Kumanovo kom ik Stefanovski - een vertegenwoordiger - tegen, hij zorgt voor koffie, kaart en een lift van een collega om me weer op de route te zetten. Alles geregeld in 1 uurtje.
Besluit s'avonds in een hotel te overnachten - bij de jeugdhonk wordt als een held ontvangen.
De volgende dag blijkt de kaart verouderd te zijn en ik loop dan ook helemaal verkeerd en kom na 30 km aan bij een klooster dat 9 km afstand lag.Het klooster is inmiddels gesloten maar ik kan bij de boer in de buurt een bed krijgen - een maaltijd en een lunchpakket. Zo goed zou ik in het klooster niet gehad hebben...
De volgende klooster blijkt een eenvrouws-klooster te zijn dus buiten de muren slapen in de tent. De mannen zijn het daar niet eens en komen me een maaltijd brengen bij de tent en vanalles voor het ontbijt...
Dag later kom ik bij de grenspolitie terecht en zij nemen mij de bergen in om te laten hoe hier nog geleefd wordt - hout hakken waterhalen en geen stroom. Geweldige ervaring.
In Strumica wordt ik door een Taxibedrijf naar een klooster gebracht - krijg ook nog een gratis ijsje toe...
De volgende dag stopt een hotel eigenaar en ik moet in zijn hotel slapen omdat ik naar Jerusalem loop en hij heeft over een interview in de krant.
Ik snap er niets van, maar hij blijkt me verward te hebben met een Fransman die ook op weg is naar Jerusalem.
Maakt niet uit ik heb in ieder geval lekker geslapen...

  • 26 September 2011 - 21:07

    Yasmin Verschure:

    Ja dat was geen gekke actie! En wat een mooie fotoos!

  • 27 September 2011 - 13:18

    Petra Koll:

    Jezus, wat een belevenissen op een rij. Geweldig dat er zoveel mensen zijn die voor je klaar staan.
    Knuffie van mij!

  • 28 September 2011 - 19:13

    Liesbeth:

    Ben niet zo'n schrijver maar wil toch kwijt dat ik steeds meer onder de indruk raak van je verslagen en foto's.
    Liefs, Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Giri

Mijn Voettocht naar Jerusalem of te wel: van Emmaus naar Emmaus 2 korte films op YouTube : Pelgrimstocht Jerusalem deel1: http://youtu.be/zq6kUH8ZHBc van huis naar Athos Pelgrimstocht Jerusalem deel2: http://youtu.be/BjKJkgVLZlc Vanaf Athos naar Jerusalem.

Actief sinds 02 Maart 2011
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 75067

Voorgaande reizen:

17 Juni 2013 - 02 September 2013

Pelgrimsreis van Vézelay naar Assisi

22 Maart 2011 - 03 November 2011

Pelgrimsreis naar Jerusalem

Landen bezocht: