Rondreis Servie - Reisverslag uit Milanovac, Servië van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu Rondreis Servie - Reisverslag uit Milanovac, Servië van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu

Rondreis Servie

Door: Giri

Blijf op de hoogte en volg Giri

14 Augustus 2011 | Servië, Milanovac

De kleine wegen vinden in Servie is praktisch een onmogelijkheid. De wandelwegen zijn er wel in de Nationale parken. De eerste mogelijkheid is de Fruska Gora nabij Novi Sad.
Het is een schitterend gebied waar ik voor het eerst weer gemarkeerde wandelwegen weer tegenkom, het is genieten van de uitgestrekte bossen en bergen en de intense stilte met daar tussen de oude kloosters. Jammer dat de meeste vrouwen kloosters zijn en daar is het overnachten niet toegestaan - de een is daar strenger - zeg orthodoxer - dan de ander. Bij de eerste wordt ik gewoon weggestuurd om 20.00 de stromende regen in -bij de tweede wordt ik gevoed maar dan wel buiten de poort. Bij de derde krijg ik slaapplaats buiten de poort - mag wel binnen eten en krijg ik een lunch pakket mee, dat genoeg is voor de komende 3 dagen... mijn rugzak wordt wel zwaar...

Via Srem Karlovci en klooster Krusedol kom ik uiteindelijk in Belgrado aan.
De temperaturen zijn weer waanzinnig hoog, ik besluit dan ook mijn programma aan te passen.Het oude programma LLL - Lopen,Lopen en Lopen wordt BLL-programma :Bussen, Liften en Lopen. Zo kom bij de interesante kloosters te recht in het Westen van Servie, waar ik anders te voet nooit zal komen. Te ver weg en te mooi om ze te missen. Kom veel Serven tegen die in het buitenland werken en nu in eigen land op vakantie zijn.Er werken 500.000 in Duitsland en 150.000 alleen al in WENEN - naast de 2 miljoen die naar USA vertrokken zijn.
Ook hier weer mooie ontmoeting met Mirko en zijn vrouw, bij Milan mag zo lang blijven als ik wil in zijn huis - na een dag vind ik het genoeg - het is niet mijn manier van vakantie vieren.
Ben nu in Donji Milanovac, bij het mooiste stuk Donau, een Derdap Gorge waar de Donau doorheen moet- een gat van 150 meter breed...Ik volg de Donau tot de grens met Roemenie/Bulgarije/Servie, Daarna buig ik af naar het zuiden richting Macedonie via de oude fietsroute van het IJzeren Gordijn Fietsroute - http://www.fietsrouteplanner.eu/content/view/161/137/ richting Thessaloniki/Athos

Lieve groet aan Allen

  • 14 Augustus 2011 - 09:53

    Diek En Jan Udink:

    Lieve Giri, fijn om jou op deze manier te kunnen volgen.
    Wij vinden het nog steeds erg knap van jou dat je dit doet. Wij denken dat je door allerlei verschillende mooie ontmoetingen ook veel spirit krijgt!

    Lieve groet,
    Diek en Jan.

  • 14 Augustus 2011 - 09:57

    Hadewey:

    Dank Giri lieve groet terug!!! Ggeweldig dat je gewoon een ander programma kiest!
    Een hele goede BLL tijd!

  • 15 Augustus 2011 - 06:56

    Yasmin Verschure:

    Hoi lieve Giri,
    Vanuit het paradijs in Selci dus: Fijn dat je nu jezelf meer gunt om harmonie te vinden tussen moeten en mogen. Je wordt een echt PELgrim! Voelt goed dat je toch door Servië bent gaan lopen...
    Knuffel en take care! Yasmin

  • 15 Augustus 2011 - 11:48

    Gerda:

    Hoi Lieve Giri,

    Ik bewonder je enorm man!

    Alle goeds en liefs!
    Gerda

  • 15 Augustus 2011 - 20:56

    Karel:

    Mooi zeg! Ga zo door. Karel en Nelly.

  • 16 Augustus 2011 - 15:20

    Eugene:

    Hoi Giri long time no see, zou ik haast zeggen. Goed te lezen dat het je voor de wind gaat. Succes verder en niet te veel orthodoxe zusters daar wens ik je toe.

    groetjes eugene

  • 16 Augustus 2011 - 19:48

    Therese:

    Leuk hoor om zo met je mee te leven. Allerlei ontberingen en toch heerlijk enthousiast.
    Heel veel liefs van mij.

  • 17 Augustus 2011 - 20:09

    René:

    Alle goeds.

  • 26 Augustus 2011 - 15:26

    Ellie:

    Lieve Giri,
    Eigenlijk wil ik alleen maar zeggen....dat ik graag terugkijk op de Emmausgesprekken en het fijn vond dat je mijn buurman was.
    Het ga je goed,
    Warme groet van mij,
    Ellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Giri

Mijn Voettocht naar Jerusalem of te wel: van Emmaus naar Emmaus 2 korte films op YouTube : Pelgrimstocht Jerusalem deel1: http://youtu.be/zq6kUH8ZHBc van huis naar Athos Pelgrimstocht Jerusalem deel2: http://youtu.be/BjKJkgVLZlc Vanaf Athos naar Jerusalem.

Actief sinds 02 Maart 2011
Verslag gelezen: 1194
Totaal aantal bezoekers 75093

Voorgaande reizen:

17 Juni 2013 - 02 September 2013

Pelgrimsreis van Vézelay naar Assisi

22 Maart 2011 - 03 November 2011

Pelgrimsreis naar Jerusalem

Landen bezocht: