Aankomst Jerusalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu Aankomst Jerusalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu

Aankomst Jerusalem

Door: Giri

Blijf op de hoogte en volg Giri

03 November 2011 | Israel, Jeruzalem


Ben inmiddels aangekomen in Tel Aviv - ik kreeg hier de eerste intensieve interview - Ik reisde alleen en niet in een groep - had geen programma en had geen retour ticket en wilde geen stempel in mijn nieuwe paspoort en had ook geen reservering voor de eerste nacht. Kortom genoeg vragen en desondanks mocht ik erin.

Geslapen op de airport en 's morgens vroeg op weg naar het trappisten klooster in Latrun. Werd hartelijke ontvangen en kan hier een paar dagen uitrusten en bijkomen van de longonsteking en de vermoeiheid.Op 2 november - Alle Zielen - hoop ik Jerusalem binnen te lopen. Heb inmiddels een oude historisch route gevonden naar Jerusalem - eindelijk weer een gemarkeerde route door de natuur en niet meer langs een drukke snelweg....

Twee dagen via de Israel trail gelopen - deze bracht me tot het uitzichtspunt op Jerusaelem - hier heb ik dan ook de laatste nacht doorgebracht in mijn tentje.

Via Ein Kerem - geboorteplaats van Johannus de Doper - liep ik Jerusalem binnen op 3 november om 13.00 uur. Moe en voldaan plof ik neer in mijn bed. Ik voel nu pas hoe moe ik ben. Een paar dagen rust in Jerusalem en genieten van deze stad.

Daarna als afsluiting naar Wadi Kelt - St George Monastery en een laatste traject naar Jericho.

Ik kom 11 november naar huis via Luik - Airport. Ik kom daar aan op de onchristelijke tijd van 5 uur in de morgen.

Moe en dankbaar voor alles wat ik onderweg heb mogen ontvangen en dankbaar voor alles wat ik niet gekregen heb: geen blaren - weinig lichamelijke ongemakken en niet teveel zwerfhonden onderweg en vooral weinig regen ....

  • 03 November 2011 - 18:15

    Sandra En Andy:

    Geniet nog van de laatste dagen en welkom terug

  • 03 November 2011 - 18:19

    Yasmin:

    Ja en dat je mij op die onchristelijke tijd de nacht instuurt - ik zou me knap schuldig voelen als ik jou was!
    Rust lekker uit!
    Yasmin

  • 03 November 2011 - 18:40

    Lennie:

    Lieve Giri, geweldig, je hebt je doel bereikt. Gefeliciteerd ! Ik hoop dat je net zo van Jeruzalem kan genieten als wij in een ver verleden.

    Liefs van Lennie

  • 03 November 2011 - 22:23

    Petra:

    Geweldig Giri dat jij je einddoel gehaald hebt. PROFICIAT!! Rust maar lekker uit en geniet van Jeruzalem voor je weer naar huis komt.
    Dikke knuffel en tot snel.

  • 03 November 2011 - 23:04

    Annie En Cor:

    Geweldig Giri wat een prestatie.Dat is een geweldig afstand.Geniet nog maar even van de rust en kom goed thuis.Veel groetjes

  • 04 November 2011 - 05:37

    John Polderman:

    hoi giri,
    mooi eindelijk aangekomen waar,
    je naar toe wilde.
    Via omwegen en mooie ontmoetingen!
    Groet john polderman.

  • 04 November 2011 - 13:29

    René:

    Mooi!

  • 04 November 2011 - 20:40

    Karel:

    En ineens ging het snel, zo de laatste maand :-) Aangekomen waar je in het begin niet op durfde te hopen. Des te mooier dat het nu daar is! Dit is Compostella in het kwadraat. Geniet daar nog van veel dingen. Je hebt nog een week, dus dat kan lukken. Nog gefeliciteerd met je prachtige reis!!

  • 05 November 2011 - 16:57

    Gerda:

    Lieve Giri,

    Wat een indrukwekkende prestatie man!! Ik heb ontzettend veel respect voor je...en zo snel gelopen in nauwelijks een maand of acht!!

    Veel beterschap en geniet van je verdiende rust en van Yasmin!

    Lieve groet

    Gerda


  • 06 November 2011 - 11:54

    Jolanda:

    Petje af, Giri! Geweldig knap dat je het volbracht hebt! Wat een reis! Ik heb genoten van je verslagen en de bijbehorende foto's. Nu eerst maar eens een beetje bijkomen, zo te horen (of eigenlijk lezen)...

    Liefs en tot gauw!
    Patrick en Jolanda

  • 06 November 2011 - 16:00

    Tetty Pols-Visser:

    Hey Pelgrim,
    Wat fantastisch dat je de reis volbracht hebt, terwijl het einde van de tocht feitelijk een tussenstation is op je verdere reis door het leven. Prachtig dat je dit aan jezelf gegeven hebt.
    Ik heb met bewondering gelezen hoe je je weg gelopen hebt. Bewondering voor je moed, doorzettingsvermogen, de overgave, en het vertrouwen in jezelf en het leven waarmee je deze reis gemaakt hebt.
    Welkom thuis, waar dan ook; hier, daar, in jezelf. Giri, je bent een kanjer!Ik wens je een inspirerende en gezegende verdere levensreis toe.
    Met hartegroet, Tetty

  • 07 November 2011 - 17:57

    Jan:

    hartelijk gefeliciteerd Beste GIRI met het bereiken van dit doel.Het was
    heel indrukwekkend om met je mee te mogen reizen, dank je wel.
    Een behouden thuiskomst en na verdiende rust veel nieuwe uitdagingen, tot ziens Jan

  • 08 November 2011 - 11:48

    Kabir I Danijela:

    Bravo! We were celebtaring Danijela's birthday with Sanja and Joca when we got message from you! We are very happy that You made your dream true! All the best!!!!
    Danijela and Kabir ( he is not Ted any more)

  • 16 November 2011 - 17:44

    Paul En Hanneke:

    Giri,

    Chapeau !!! En wat een fantastische ervaring rijker! Het was alweer even geleden dat je "dichtbij huis" in Chastellux bij ons te gast was en we hebben je gevolgd ...... alsof we met je meeliepen! Tot ziens!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Giri

Mijn Voettocht naar Jerusalem of te wel: van Emmaus naar Emmaus 2 korte films op YouTube : Pelgrimstocht Jerusalem deel1: http://youtu.be/zq6kUH8ZHBc van huis naar Athos Pelgrimstocht Jerusalem deel2: http://youtu.be/BjKJkgVLZlc Vanaf Athos naar Jerusalem.

Actief sinds 02 Maart 2011
Verslag gelezen: 880
Totaal aantal bezoekers 75074

Voorgaande reizen:

17 Juni 2013 - 02 September 2013

Pelgrimsreis van Vézelay naar Assisi

22 Maart 2011 - 03 November 2011

Pelgrimsreis naar Jerusalem

Landen bezocht: