Bregenz / Rankweil - Innsbruck - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu Bregenz / Rankweil - Innsbruck - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu

Bregenz / Rankweil - Innsbruck

Door: Giri

Blijf op de hoogte en volg Giri

26 Mei 2011 | Oostenrijk, Innsbruck

19 mei 2011 :
Ik zit nu op de Oostenrijkse Jacobsweg - een kleine 800 km naar Wenen.Ik verwacht rond de 25e juni in Wenen te zijn. Goed weer en goede zin.

Heb een goede overnachting en ontmoetingen gehad bij Martin en zijn familie in Rankweil. Onderweg kom ik Christine nog tegen, ze heeft en nare ervaring achter de rug met tunnels waarin ze halverwege in ademnood kwam. Ik ben dus gewaarschuwd. Ze is voorlopig met haar laatste etappe bezig in oostenrijk - ik krijg haar reisboek kado - heeft ze niet meer nodig en ik zal het haar terug sturen in vanuit Wenen.

21 mei 2011 :
Ben nu over de Arlbergpas - 1865 meter heen. Geniet nu van een rustige dag bij Barbara - flink moeten klimmen en dalen, in totaal 1400 meter omhoog en 1600 meter omlaag. Ben nu in st. Anton in Tirol. Alles is hier uitgestorven en gesloten omdat ze nu zelf vakantie hebben.

De weg is in Tirol niet zo goed aangegeven als in het Vorarlberg, maar de Jacobsweg is hier veel bekender bij de bevolking en de belangstelling en de hulp is geweldig. Bij de oude en traditionele gasthuizen vinden ze het een hele eer om mij te mogen voeden en ik stel me geheel dienstbaar ter beschikking en de tent is niet meer uit mijn rugzak geweest. Een geweldige ontmoeting gehad bij de Zammer Lochputz een waterval van een 1000 meter met zoveel 'bewustzijn' verzorgd. Wanneer je niet meer geloofd dat er overvloed is en voor je gezorgd wordt moet je deze plek voelen en ervaren. Ik ervaar zoveel dankbaarheid en wederom wordt ik voor de komende 2 dagen spontaan gesponseerd. Vol ontroering loop ik verder...

´s avonds vind ik een slaapplaats bij de zusters van Kronenburg, rustig gelegen op een bergtop. Hier kom ik drie Oostenrijkse pelgrims tegen waarmee ik gezamelijk avondeten en ontbijt. Omdat ik de 'andere' kant uitga betekend dit dat ik alleen maar eenmalig ontmoetingen heb. Zoals met Alexander uit Wenen, hij heet de camino al 6 keer gelopen en is dus ernstig verslaafd. Hoe dan ook ik heb een slaapplats in Wenen.Kon onderweg ook nog Oscar tegen een Nederlander die er inmiddels 4000 km erop heeft zitten en volgende week effe naar huis moet, hij beveeld me deze plek aan hier in Inzing. Onderweg nog een groot klooster in Stams bezocht waar geen slaapplaats voor me was, wel een middagmaal. Ik besluit dan ook om 's middags naar Inzing te gaan.
De Pfarrhof blijkt een geweldige plek te zijn waar ik ontvangen wordt door Luicius een hulp priester uit een plaats nabij het Indiase Goya. Ook de pfarrer Andreas Tausch is erg gastvrij en zeer vernieuwd en inspirerend bezig. Ik besluit dan ook om hier een dag langer te blijven voordat naar Innsbruck ga.
:SMS update:: 24 mei 2011 :
Zit nu in Kronenburg in Tirol, geweldige ontmoetingen en er wordt erg goed voor me gezorgd.
Zammer Lochputz is erg bijzondere plek, het kloppend hart van Tirol.


:SMS update:: 31 mei 2011 :
Een nat Innsbruck aangekomen - werd nog een nood opvang binnen gecreeërd bij de zusters. Een warm ontvangst bij de locale Jacobsvereniging, mocht nog een voordrachtje houden. Daarna beter weer weer. Goede ontmoetingen en overnachtingen, zoals bij Birgit, binnen 20 minuten gedouchd-alle was in de machine en eten op tafel. Ben nu gestrand in Ellmau tijdens onweer bij 2 schaten van mensen.
Groet Giri


  • 26 Mei 2011 - 09:42

    Riky:

    Hoi Giri,
    wat is het fijn om telkens weer een stukje "mee te lopen" met je. Geniet ervan om een dagje langer bij de Pharhoff te zijn en daarna uitgerust weer verder te gaan.
    Wat heb je een mooie tijd uitgekozen.

    Heel veel goeds op jouw pad, Riky

  • 26 Mei 2011 - 10:03

    Lennie:

    Wat heerlijk hoe jij in het leven staat en hoe jij je tocht loopt. Ik geniet mee !

  • 26 Mei 2011 - 10:48

    Petra:

    Geweldig om zo met je mee te reizen, al die reis verslagen.
    Wat zie je er goed uit jongen! (profiel foto).

    Geniet maar van al je mooie en bijzondere ontmoetingen.
    Wij denken aan jou.

    Knuffel Petra

  • 26 Mei 2011 - 18:37

    Fietje:

    wat mooi deze omgeving,
    je ziet er goed,doet me goed .
    je ogen stralen weer.
    liefs mooi mensje.


  • 26 Mei 2011 - 20:46

    Sandra En Andy:

    we verheugen ons iedere keer weer op je verhalen. Je kunt het zo levendig vertellen, dat het lijkt of wij ook daar zijn.
    Prachtige foto's en idd, wat zie je er goed uit op de foto.

  • 30 Mei 2011 - 17:32

    Fred:

    Hallo Giri,

    fijn te lezen dat er goed voor je
    gezorgd wordt. Een mooie tocht
    verden en onvergetelijke ontmoetingen
    en indrukken.

    tot ziens beste Giri - irgendwann und
    irgendwo.

    Fred
    ,


  • 31 Mei 2011 - 14:35

    Eugène Uiting:

    Hoi Giri, Fantastisch dat je zo goed verzorgd wordt onderweg. Je weet toch: " wie goed doet goed ontmoet". Ik ben er van overtuigd dat je de gaven die je ontvangt duizenvoudig zult doorgeven. Prachtig om je verhaal te lezen en erg inspirerend. Een warme omhelzing Eugène

  • 31 Mei 2011 - 16:51

    Sandra En Andy:

    Hoi Giri,

    dank je voor de kaartjes, echt leuk! En jij hebt t slechte weer naar hier gestuurd? ( misschien moet ik dan ook een voordracht houden en krijgen we ook beter weer dan )
    Goede reis verder, we volgen je verhalen "op de voet"

  • 31 Mei 2011 - 18:46

    Fietje:

    Doet me goed.
    Dat deuren voor je open staan.
    Je ziet je krijg ,wat je toekomt.
    Ik ben blij ,dat je weer grond onder,
    je voeten hebt.
    Wil wel mee wandelen,
    Maar me voeten,doen zo zeer .
    HI,HI. GROETJES


  • 01 Juni 2011 - 14:51

    John Polderma:

    mooi reis verslag giri.
    ik ben nu mijn spullen aan het in,
    pakken ik vertrek vandaag bij emmaus,
    tegelen!
    ik ga een tijdje bij else wonen.
    goede reis je vriend john

  • 02 Juni 2011 - 07:59

    Karel:

    Leuk om op Bali jouw reis ook te volgen. Hier is het minder nat.. Hopelijk bij jou straks ook.

  • 02 Juni 2011 - 17:56

    Therese:

    Leuk hoor, om je op deze manier te kunnen volgen.
    Fijn dat het zo goed gaat.
    Liefs,
    Therese

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Giri

Mijn Voettocht naar Jerusalem of te wel: van Emmaus naar Emmaus 2 korte films op YouTube : Pelgrimstocht Jerusalem deel1: http://youtu.be/zq6kUH8ZHBc van huis naar Athos Pelgrimstocht Jerusalem deel2: http://youtu.be/BjKJkgVLZlc Vanaf Athos naar Jerusalem.

Actief sinds 02 Maart 2011
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 75095

Voorgaande reizen:

17 Juni 2013 - 02 September 2013

Pelgrimsreis van Vézelay naar Assisi

22 Maart 2011 - 03 November 2011

Pelgrimsreis naar Jerusalem

Landen bezocht: