Salzburg naar Wenen - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu Salzburg naar Wenen - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu

Salzburg naar Wenen

Door: Giri

Blijf op de hoogte en volg Giri

04 Juni 2011 | Oostenrijk, Salzburg

Ik ben inmiddels een eind opgeschoten en zit nu in Melk - een van de rijkste kloosters in Europa. Normaal kon ik daar overnachten, maar met pinksteren hebben ze twee barok koncerten en alles was al volgeboekt.
De afgelopen dagen heb ik wederom veel mogen ontvangen en genoeg creatieve oplossingen mogen smaken.
Zoals een uitnodiging te krijgen voor een overnachting in een 3-sterren hotel complaat met avondeten, tweemaal mogen slapen in de achtetuin van een groot hotel. Krijg steeds meer de kans om mijn eigen rekening te betalen. Ooostenrijk valt uiteen in 4 grote gebinden elk met zijn eigen karakter. In het algemeen is de Maria verering heel erg sterk hier en ook de zorg voor de kerkhoven, natuur en voor elkaar is erg groot.
Ik ben nu 100 m van Wenen af en beschouw dat als een afsluiting van mijn eerste grote etappe. Vandaag zo,n 2500 km gedaan, ik verwacht nog en kleine 4000 km nog.....
Eerste Wenen en dan naar Boedapest, waar ik samen met Yasmin een stuk samen doen. Verder komt Athos steeds duidelijker in beeld. Dus over Belgrado, Macedonie en Griekenland naar Turkuye langs de kust.

Ben de 17e juni aangekomen in Wenen. De laatste 2 dagen zijn erg vermoeiend en drukkend geweest.De weg is heel slecht aangegeven - dat betekend extra km in de hete zon en veelal op een top van een heuvel uitkomen in he midden van een grote niets....
Ik kwam als een dood vogeltje aan in het dorp aan de voet van de berg en had het gevoel dat ik van alles te kort kwam. Na een kop koffie en grote salade met broodjes werd weer de oude...
De laatste nacht voor Wenen heb ik bij pfarrer Laurent uit Kongo doorgebracht. Het voelde als thuis komen en 's morgens vroeg om 6 uur vertrokken en kom voor alle toeristen in de Stefan's Dom aan.

Het probleem is nu dat hier geen informatie te vinden is over de wandelroute van Wenen over Bratislava naar Boedapest - ik kan nog 2 dagen vooruit tot de grens met Slowakeye en van daar uit moet ik verder kijken.

  • 13 Juni 2011 - 14:58

    Yasmin Verschure:

    Tja ik moet dus een beetje gaan oefenen - want de conditie die ik opdeed in Canada was snel weg hier! Maar komt wel goed hoor - en anders gaan we met de bus!
    Knuffel,
    Yasmin

  • 17 Juni 2011 - 11:12

    Tetty Pols-Visser:

    Hey Giri met de pet,

    Geweldig, ik neem mijn petje voor je af.

  • 18 Juni 2011 - 13:46

    Fred:

    Hallo Giri,
    grandioos dat je in Wenen aangekomen bent. Ook voor deze prestatie mijn respekt. Ik hoop, je verdere tocht verloopt eveneens naar wens en wordt begleid met de hartelijkheid van de mensen die je ontmoet.
    Tot ziens Giri - een fijne tijd en
    blijf gezond!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Giri

Mijn Voettocht naar Jerusalem of te wel: van Emmaus naar Emmaus 2 korte films op YouTube : Pelgrimstocht Jerusalem deel1: http://youtu.be/zq6kUH8ZHBc van huis naar Athos Pelgrimstocht Jerusalem deel2: http://youtu.be/BjKJkgVLZlc Vanaf Athos naar Jerusalem.

Actief sinds 02 Maart 2011
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 75096

Voorgaande reizen:

17 Juni 2013 - 02 September 2013

Pelgrimsreis van Vézelay naar Assisi

22 Maart 2011 - 03 November 2011

Pelgrimsreis naar Jerusalem

Landen bezocht: