Van Vezelay naar Basel - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu Van Vezelay naar Basel - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu

Van Vezelay naar Basel

Door: Giri

Blijf op de hoogte en volg Giri

10 Mei 2011 | Zwitserland, Bazel

Hoi lieve allemaal,
Bedankt voor al die lieve ondersteuning.
Vanuit Vezalay ben ik alleen verder op pad gegaan. Ik werd door de hostelero William vaarwel uitgezongen naar Jerusalem. Heb eerst een stuk van de camino naar Assisi genomen om een nieuwe startpunt te maken. Kwam allemaal bekende plaatsen tegen van zo'n 7 jaar geleden ook het die shit gite de etape - het was nog even beroerd. Nee hier ben ik te goed voor, ben dus nog even verder gegaan. Op het moment dat ik van de gebaande weg afging kwam een wandelaar tegen die me aansprak: wat zoek je? Ik zag een slappplaats voor vannacht. Blijkt Paul te zijn die samen met zijn vrouw een refugio opgezet te hebben. Ik had dus een prima slaapplaats, avondeten en ontbijt, al mijn kleren gewassen. Een goed begin dus. Daarna de nodige problemen gehad om op de juiste pad te blijven - de weg was alleen aangegeven vanuit Duitsland naar Vezelay. Uiteindelijk ben na veel omzwervingen in Basel aangekomen. Onderweg gelapen een 5- tal kloosters - bij de burgermeester - sportzaal compleet met douche, keuken en wasmachine. Ik hier een drietal betaalde overnachtingen gehad op 16 dagen. Ben uitermate tevreden. Mijn PR wordt ook beter - kreeg 10euro, mijn ontbijt werd afgerekend door mijn buurman ( in Zwitserland door een buitenlander die ook vond dat het erg duur was). Een slaapplaats in slaapzaal in jeugdherberg kost 40 euro. Ben in mijn tent gaan slapen op het sportveld. Kon in Basel geen informatie vinden over de Camino van Muchen naar Basel. Ben toen de grens over gegaan in Duitsland en werd uitermate vriendelijk ontvangen. Welenswaar geen camino meer maar een fietsroute langs de Rijn als alternatief - Kan ik terplekke kiezen voor Duitsland dan wel Zwiterland. Alle sportvelden zijn hier beschikbaar als camping- krijg onderweg voldoende aangeboden om te eten - bananen en appels - een lift naar de grootste boekhandel enz, enz.
Dus nu op weg naar Schaffhousen en vandaar uit naar Wenen.

  • 10 Mei 2011 - 08:22

    Sandra En Andy:

    Hoi Giri,

    Als je in Schafhausen bent moet je zeker even naar de watervallen gaan kijken!
    Had maar gezegd dat je in Basel was, dan hadden we wel een slaapplek voor je kunnen regelen!
    Hoe lang denk je in Zwitserland te blijven? Wij zijn er over een week of 3.
    Verder toi toi toi met je reis. Geniet ervan met volle teugen.

  • 10 Mei 2011 - 08:53

    Petra Koll:

    Hoi lieve Giri,
    Ik ben blij dat het goed met je gaat.
    Denk aan je ,
    Knuffel Petra

  • 10 Mei 2011 - 13:25

    Fred Heise:

    hallo Giri,

    bedankt voor je mail - ik ben in het
    weekend in Zuidduitsland, mischien
    lopen wij elkaar daar tegen het lijf.
    Ik bel je echter een dezer dagen.

    Tot ziens Giri - take care - keep on
    walking!

  • 10 Mei 2011 - 15:52

    Lennie:

    Geweldig dat je dit allemaal durft aan te gaan. Ik reis met je mee !
    Liefs van Lennie

  • 10 Mei 2011 - 17:33

    Robbie:

    Giri, ik ben blij dat mijn "landgenoten" je goed behandelen :-) Maar bananen en appels? Keine wurst, bier ?????

  • 11 Mei 2011 - 06:22

    Gerda:

    Lieve Giri,

    Zo te lezen geniet je met volle teugen van je tocht...
    Fijn voor je!!

    Alle goeds

  • 11 Mei 2011 - 18:15

    Fietje:

    Ik loop met je mee, met de weg terug naar ons zelf
    liefs fietje

  • 11 Mei 2011 - 21:05

    Karel:

    Geweldig! Ook weer prachtige ervaringen bij. Hopelijk blijft dit lang zo doorgaan :-)
    Ik was alleen even op de verkeerde been gezet: 4 mei in Flavigny sur Ozerain en nu hier??

  • 13 Mei 2011 - 17:34

    Karel:

    Leuk die SMS-updates. Dan volgen we je helemaal op de voet.

  • 20 Mei 2011 - 19:38

    Lennie:

    Genieten !

  • 21 Mei 2011 - 03:56

    Eugene:

    Schitterend Giri, wat een voorzienigheid kan het toeval zijn? Veel warmte en ontmoetingen toegewenst en dankjewel voor het delen. Warme groet Eugene

  • 21 Mei 2011 - 20:46

    Sandra En Andy:

    leuk om je berichtjes te lezen! We volgen je "op de voet", nieuwe schoenen al ingelopen? Hoeveel kilometer loop je zo op een dag?
    You never walk alone...

  • 22 Mei 2011 - 07:36

    Annie En Cor:

    Hallo Giri
    Eindelijk jouw pagina ondekt.Jammer genoeg wat te laat, zijn voor14dagen terug aan de Bodensee geweest.In Meersburch,Lindau e.d.Ben je ook in de Abtdij van Birnau geweest'Jebent al een heel stuk op geschoten.We wensen jouw nog een goede reis en blijf zeker gezond.
    Groetjes Annie Cor

  • 22 Mei 2011 - 08:02

    Petra Koll:

    Hoi, hoi, vriendje,

    Het doet me goed jou zo op je pad te kunnen volgen, dank je wel hiervoor.
    Wat fijn dat ze daar vakantie hebben, want het kan in het seizoen erg druk zijn in St. Anton.
    Geniet volop van je rust en de stilte.
    Ik blijf met je mee lopen.

    Knuffel,
    Petra

  • 22 Mei 2011 - 12:04

    Jan Van Emmaus:

    Hai Giri ,
    geweldig, dat je al zo ver gekomen bent. Heel fijn, dat je zo veel ondersteuning krijgt,juist buiten de standaard route. Jouw menslievende uitstraling helpt je daar vanzelf bij.
    Ben dankbaar, dat ik je een tijd heb mogen meemaken.
    Veel mooie ontmoetingen en goede gezondheid, groetjes Jan

  • 22 Mei 2011 - 19:19

    Monique Rikkers:

    Hoi Giri, uit je berichtjes maak ik op dat het je 'voor de wind gaat' :-). Helemaal in de flow? Fijn om te lezen dat je zo je eigen pad loopt. Met mij gaat het goed. Mam is nu echt met het laatste stukje van haar leven bezig. Ik probeer haar zoveel mogelijk bij te staan. Veel liefs, Monique

  • 23 Mei 2011 - 07:54

    Fred:

    Hallo beste Giri,

    en als je dan de 25. in Wenen aankomt,
    mag je ook daar een stralende zon verwachten - een fantastische reis verder Giri - tot ziens!

    de hartelijke groeten uit Hinsbeck

    Liane en Fred

  • 23 Mei 2011 - 11:42

    Ellie:

    Hoi Giri,
    Vanuit Venlo veel kracht,genieten en liefs van mij,
    Ellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Giri

Mijn Voettocht naar Jerusalem of te wel: van Emmaus naar Emmaus 2 korte films op YouTube : Pelgrimstocht Jerusalem deel1: http://youtu.be/zq6kUH8ZHBc van huis naar Athos Pelgrimstocht Jerusalem deel2: http://youtu.be/BjKJkgVLZlc Vanaf Athos naar Jerusalem.

Actief sinds 02 Maart 2011
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 75099

Voorgaande reizen:

17 Juni 2013 - 02 September 2013

Pelgrimsreis van Vézelay naar Assisi

22 Maart 2011 - 03 November 2011

Pelgrimsreis naar Jerusalem

Landen bezocht: