Een maand verder... - Reisverslag uit Aulla, Italië van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu Een maand verder... - Reisverslag uit Aulla, Italië van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu

Een maand verder...

Door: Giri

Blijf op de hoogte en volg Giri

11 Augustus 2013 | Italië, Aulla

Het is weer een maand geleden dat ik een computer tegen gekomen ben. Ik zit nu op een kruispunt van de route naar Assisi en de route van Rome naar Santiago. De voorzieningen schieten ophoog en de ondersteuning voor de pelgrims ook.
Afgelopen maand veelal in stilte gelopen door de binnelanden van Italie, de route is minimaal aangegeven en dat betekent vaak veel km maken in een ongerept gebied, zoals afgelopen week heb 3 maal dezelfde berg beklommen omdat ik de weg ben kwijtgeraakt. Heb dan ook de 3 verschillende gezichten mogen zien van de berg. Dag 1: het verradelijke - een afslag gemist bracht me een heel eind uit de route en bij het corrigeren kwam ik eenzaam op de top van de berg vast te zitten en met de hulp van mijn GPS kon ik de weg terug vinden - alleen lag die zo,n 200 meter onder me. Op zo,n moment kan ik niet meer voor of achteruit. Even gedacht om 112 te bellen. Kon toch nog een plekje vinden om heel voorzichtig naar beneden te komen van boom naar boom. Halverwege nog overwogen om mijn rugzak op te offeren voor een stukje veiligheid. Uiteindelijk stond ik weer beneden op de weg die ik 3 uur daarvoor gepasseerd ben. Weer terug naar de de route en het was inmiddels 4 uur geworden en te laat om de etappe af te maken ( zo,n 5 uur lopen nog). Dan maar weer terug naar beneden naar het beginpunt van deze dag. Dodelijk vermoeid duik ik die avond mijn tent in. de volgende morgen met goede moed dezelfde berg weer op langs de 4 windmolens en nu wel de juiste afslag genomen - verder de berg op. Op het midden van het traject begint het verschrikkelijk te waaien en te regenen: het omstuimige gezicht van de berg en ik had niet in de gaten dat ze een bordje vergeten waren te plaatsen en kwam daar zo,n 3 km verder achter - ik zat inmiddels zo,n 800 m lager - dat er geen bordjes meer waren. Zonder rugzak weer naar boven -van de andere kant was wel de juiste afslag te zien. Het was inmiddels zo slecht weer dat de tocht over de top niet verantwoord was. Ik ging dus terug naar mijn rugzak en ging verder naar beneden en na een hele dag ploeteren kwam ik weer bij de 4 windmolens uit echter nu aan de achterzijde. De moed zonk in mijn schoenen en kletsnat kwam ik binnen bij de lokale bar. Ik was wel toen aan een bakje troost. Op de vraag of er een slaapplaats was in het dorp zei Sabine: " je kunt wel bij ons slapen en met ons mee-eten. Heel veel leed was toen weer vergeten.
De volgende morgen opnieuw de berg op nu van de andere zijde in allen stilte - het was windstil - het mystieke gezicht kwam naar voren...
Zijn dat mijn eigen gezichten ?
Hoe dan ook 's avonds kwam 3 mede pelgrims tegen in de hermitage van Magdalene.... Sindsdien reis ik niet meer alleen....

  • 11 Augustus 2013 - 15:19

    Petra:

    Hallo Giri,

    Wat een verhaal, spannend allemaal!
    Ik bewonder je voor de durf die jij toont om "al-een" op weg te gaan.
    Maar toch geniet van de tijd die je samen loopt met je mede pelgrims en succes de resterende kilometers die je nog te gaan hebt. In gedacht reis ik mee!!
    Een dikke knuffel van mij. XXX

  • 11 Augustus 2013 - 15:41

    Eugene Uiting:

    Jeetje giri dat was een harde noot om te kraken dat bergje. Hoe heet die? Blij te horen dat je toch al in italie zit. Veel succes verder en buen camino.

  • 11 Augustus 2013 - 17:56

    Yasmin:

    Nou als dat allemaal jouw eigen gezichten waren heb je er nu genoeg van jezelf gezien zou ik zeggen. Vanaf NU mag het een tikkie makkelijker gaan! As always on your side. Yasmin

  • 11 Augustus 2013 - 18:01

    Karel:

    Wat een avontuur! Weer een speciale ervaring binnen, zullen we maar zeggen. Maar dit niet blijven doen. Anders is het winter als je in Assisi binnenkomt. Veel sterkte en succes verder.
    PS. de door jou opgestuurde wegenkaarten van Frankrijk, gaven me veel informatie; bedankt!

  • 12 Augustus 2013 - 17:59

    Truus Van De Schoor:

    Respect en moed, ik bewonder je doorzettingsvermogen. Had het denk ik zelf al opgegeven. Is niets voor jou, ook al zullen er zeker moeilijke momenten zijn. Kijk uit naar je volgende bericht xxx

  • 13 Augustus 2013 - 00:51

    Therese:

    Wat een belevenis! Die drie dagen zul je nooit meer vergeten. Gelukkig maak je meestal betere dagen mee. Fijn dat ik via deze site met je mee kan leven. Fijne dagen en tot horens.

  • 13 Augustus 2013 - 22:38

    Chantal:

    Jeetje Giri dat zijn heftige bergavonturen...
    take care & all the best! :)
    Chantal

  • 16 Augustus 2013 - 06:46

    Lennie:

    Dat zal angstig geweest zijn ! Met de mede pelgrims mocht je wel de berg over ?
    Fijn om te lezen wat je meemaakt, geniet van je avontuur en je "bergen " Liefs van Lennie

  • 16 Augustus 2013 - 10:11

    Ien:

    Fijn om iets van jouw "weg" te mogen mee beleven.
    Zo te horen een bijzondere reis, maar passend bij een bijzonder mens.
    Heel veel genieten gewenst tijdens jouw verdere tocht, met liefdevolle ontmoetingen, verwonderingen en avontuur.
    Hartelijke groet Ien

  • 16 Augustus 2013 - 22:29

    Corrie:

    Ha, lijkt het Leven Zelf, dat bestaat ook uit Bergen en dalen <3
    Hoop dat het nu weer stroomt - hier wel :)
    Warme knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Giri

Mijn Voettocht naar Jerusalem of te wel: van Emmaus naar Emmaus 2 korte films op YouTube : Pelgrimstocht Jerusalem deel1: http://youtu.be/zq6kUH8ZHBc van huis naar Athos Pelgrimstocht Jerusalem deel2: http://youtu.be/BjKJkgVLZlc Vanaf Athos naar Jerusalem.

Actief sinds 02 Maart 2011
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 75089

Voorgaande reizen:

17 Juni 2013 - 02 September 2013

Pelgrimsreis van Vézelay naar Assisi

22 Maart 2011 - 03 November 2011

Pelgrimsreis naar Jerusalem

Landen bezocht: