Op weg naar Vezelay - Reisverslag uit Anost, Frankrijk van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu Op weg naar Vezelay - Reisverslag uit Anost, Frankrijk van Giri Rikkers - WaarBenJij.nu

Op weg naar Vezelay

Door: Giri

Blijf op de hoogte en volg Giri

24 Juni 2013 | Frankrijk, Anost

Werd maandag uit gezwaaid door de zusters in Eindhoven en Gerard bracht me naar het station. In Brussel kwam Corrie instappen. Ze was een paar dagen eerder vertrokken vanuit Eindhoven naar Hasselt. Vanuit Hasselt naar Brussel met de trein en samen naar Troyes waar Ingeborg ons opwachtte. Paar dagen kunnen bijkomen en de eerste hagelbui meegemaakt in een tent die bijna plat op de grrond werd gedrukt. Een hele inwijding dus.
Van Etourvy naar Tonnerre gelopen bij wijze van inlopen. De volgende dqg verder (met de trein) naar Vezelay. Twee dagen doorgebracht bij de zustes in Sint Bernardmaison. Hier scheiden onze wegen, Corrie gaat naar har familie en ik begeef me op weg naar Assisi.
Het heeft veel geregend maar op wonderbaarlijke wijze blijf ik steeds droog. Eerste stop is bij Hanneke en Paul, waar ik 2 jaar geleden ook overnacht had op weg naar JERUSALEM. Ik werd hartelijk ontvangen en mocht in de caravan slapen omdat alles vol was ivm muziekuitvoering.
De tweede dag is het zwaarst - de reseve is nog laag en de konditie moet nog opgebouwd worden. Ik vind een slaapplaats in een grote schuur tussen de stroobalen zodat er nog genoeg geld overbleef voor een fantastische 5 ganganmenu voor een speciaal prijsje.
De Fransen zijn echt geweldig. De route is weinig belopen en er zijn geen voorzieningen voor de pelgrims - er zijn wel genoeg uitdagingen....

Bedankt voor alle reactie's
Groet Giri

  • 24 Juni 2013 - 16:43

    Riky:

    Hoi Giri,

    wat fijn dat je weer met een mooie tocht bent begonnen. Je weet het hè, ik "loop" toch weer een stukje met je mee om te genieten van al het mooie wat je over je reis vertelt.Geniet van deze reis en er zullen zeker weer goede engelen met je meegaan.

    Een warme groet, Riky

  • 25 Juni 2013 - 06:56

    Yasmin Verschure:

    Geweldig - ja ik weet waar je loopt - we liepen daar ooit samen - avontuurlijk was dat... Heb het GOED!

  • 25 Juni 2013 - 09:01

    Lennie:

    Love you ! Geweldig dat je dat gewoon DOET ! Ik loop mee vanaf mijn lap top !

  • 27 Juni 2013 - 15:21

    Eugène Uiting:

    Hoi Giri, Veel succes. Ik wens je toe dat je voeten heel blijven. Ik ben net maandag terug van mijn tocht. Plan was Bergerac- Pamplona en Oviedo- Santiago. Maar abces aan voet wat niet wilde beter worden, dus naar huis. Dus let op de pootjes en veel plezier. Eugène

  • 29 Juni 2013 - 15:05

    Gerard Van De Ven:

    Hoi Giri,
    Fijn om jou te kunnen volgen op de weblog. Hele drukke dagen achter de rug. maar nu bereiden we ons voor om ook naar Assisi te gaan. Wij hopen, dat je goed loopweer krijgt. Gerard en Anneke

  • 29 Juni 2013 - 17:23

    Corrie:

    Dag Lief,
    Het is bijzonder om met jou te mogen oplopen <3
    Corrie

  • 29 Juni 2013 - 22:32

    Albertha:

    Dag Giri,
    Dank voor je reactie, toch leuk dat je, ondanks een beetje ver weg, op deze manier toch in contact kunt zijn, zelfs terwijl je loopt. Een heel goede week achter de rug, i.v.m. de Dag van de Vluchteling waren het drie heel bijzondere bijeenkomsten: de donderdagmorgen viering in de Paterskerk was heel goed, ook met goede aanwezigheid. De avond op de Hoogstraat ook heel erg goed en veel belangstelling. En dan de zondag "As I Left My Father's House" was heel indrukwekkend. Voor mij indrukwekkender dan de eerste keer. Al met al heel bijzonder en de moeite waard.
    Dank Giri voor jouw grotjes en goede wensen vanuuit onderweg.
    Goede reis verder en het ga je goed: Ga met vrede en hopelijk blijf je mensen ontmoeten met wie je kunt delen...!
    Met hartelijke groet,
    Albertha

  • 01 Juli 2013 - 22:39

    Leny Bozuwa:

    Hoi Giri

    Wat leuk om jou te volgen op je wandelroute.
    Ik wens je morgen weer een fijne dag, op naar Taize

    Lieve groet Leny


  • 03 Juli 2013 - 09:52

    Veronique:

    Halo Giri,

    Ik hoop dat je in goede conditie aan het lopen bent in een mooie streek.
    En dat je veel mag ontvangen , maar ook geven.
    Hier in huis is meer rust gekomen nu het vakantie is.
    We leven met jou mee en er komt nog een telefoontje.
    Alle goeds voor verder,
    Veronique

  • 04 Juli 2013 - 21:21

    Bets:

    Dag Giri,

    Het gaat bergje op en bergje af, begrijp ik. Zo is ook het leven, zeggen sommige mensen. Maar ik hoor dat jij je tot rust voelt komen. Dat wens ik jou toe. Vanuit de verte zie ik je gaan met aan jou zijde je dierbare pelgrimsstok. Een pelgrim ben je.Met goede moed verder. een hartelijke groet
    Bets

  • 06 Juli 2013 - 19:16

    Clementine:

    Dag Giri

    Fijn om je zo te kunnen volgen,ik probeer hier met kleine wandelingen je voorbeeld te volgen. Veel kracht gewenst op moeilijke momenten, geniet en laat anderen meegenieten! Goede reis!

    Clementine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Giri

Mijn Voettocht naar Jerusalem of te wel: van Emmaus naar Emmaus 2 korte films op YouTube : Pelgrimstocht Jerusalem deel1: http://youtu.be/zq6kUH8ZHBc van huis naar Athos Pelgrimstocht Jerusalem deel2: http://youtu.be/BjKJkgVLZlc Vanaf Athos naar Jerusalem.

Actief sinds 02 Maart 2011
Verslag gelezen: 4530
Totaal aantal bezoekers 75088

Voorgaande reizen:

17 Juni 2013 - 02 September 2013

Pelgrimsreis van Vézelay naar Assisi

22 Maart 2011 - 03 November 2011

Pelgrimsreis naar Jerusalem

Landen bezocht: